Handelsbetingelser


Generelle oplysninger
HH Toys

CVR-nr. 38513257
Adresse

Randvej 10

7150 Barrit

Denmark

E-mailadresse: info@kostumekassen.dk


1. KØB HOS kostumekassen.dk.:
Der er ikke indgået en bindende købeaftale med kostumekassen.dk , før du har modtaget en ordrebekræftelse fra kostumekassen.dk.

2. PRISER:
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, eksl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
Valutaændringer
force majeure
leveringssvigt
afgiftsændringer
udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT:
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Pengene bliver ikke trukket på din konto før vi afsender de bestilte varer.

4. LEVERING:
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Kostumekassens leverandører.
Bemærk at vi forbeholder os retten til at slette varer fra din ordre som vi ikke får på lager indenfor 7 dage efter du har bestilt dine varer. Du betaler naturligvis ikke for den vare der slettes.

Kostumekassen sender alle forsendelser som pakke, med mindre andet aftales - der ydes fuld forsikring ved skader eller bortkomst under fragt, og hver pakke har tilknyttet Track&Trace nummer
Bemærk dog at dette naturligvis IKKE gælder for forsendelser sendt som brev.

5. AFBESTILLINGER:
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget.
Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling"; indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

6. FORTRYDELSESRET:
Skulle du fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag du modtager varen, tilbagebetaler vi varens pris ekskl. fragt.
For at Kostumekassen kan tage varerne retur skal de være i original, uåbnet emballage.
Vigtigt: Varen må ikke have været taget ibrug.
fortrydelsesretten gælder dog ikke specielt bestilte modeller, vi ikke normalt fører i vores sortiment, samt varer der fabrikkeres efter ønske eller mål

Udnyttelse af fortrydelsesretten
Som kunde har du flere måder, hvorpå fortrydelsesretten kan udnyttes. Hvis du fortryder dit køb, inden vi har sendt varen, annulleres ordren nemmest ved, at du sender en email med ordrenummer samt personoplysninger, så vil vi hurtigst muligt slette ordren.
Er varen afsendt, kan du naturligvis nægte modtagelse, når pakken ankommer til din adresse. Du kan også modtage pakken og derefter returnere den til os inden for 14 dage, fra den dag du modtager varen, i samme stand som ved modtagelsen.
I alle tilfælde vil ordren/handlen blive ophævet. Bemærk dog, at hvis varen har været fremsendt, vil vi opkræve fragten.

7. BETALING:
De mulige betalingsmåder er:
Dankort
Visa/Dankort
Eurocard/MasterCard
Visa
Visa Electron
JBC
Bankoverførsel

8. REKLAMATIONSRET:
Skulle din vare mod forventning være defekt eller mangelfuld ved modtagelse ydes der ombytning af den specifikke vare. Kontakt kostumekassen ved modtagelse af defekt vare, så vi kan sikre at sagen bliver behandlet hurtigt og korrekt.

Vi yder altid de 2 års reklamationsret du er garanteret jvf. Købeloven. Se i øvrigt mere om vores håndtering af Reklamationer og Reklamationsret på dette link.

Kostumekassen kan ikke drages til ansvar for modifikationer eller selvforvoldte skader på de solgte produkter.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN:
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Kostumekassen inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Kostumekassens udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer som sendes uden porto nægtes modtaget af Kostumekassen.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL:
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Kostumekassen, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et håndteringsbegyr på 250 kroner.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

11. FORSVARLIG RETURNERING:
Alle produkter, der returneres til Kostumekassen skal være forsvarligt indpakket.
Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.
Kostumekassen anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Kostumekassen. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

12. ER DU I TVIVL:
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Kostumekassen, at du retter henvendelse til info@Kostumekassen.dk

13. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE:
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
Kostumekassen forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

Er du i tvivl eller har generelle spørgsmål til dette, så send en email til info@kostumekassen.dk

 


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til: 

Kostumekassen

Randvej 10

7150 Barrit

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

Persondatapolitik

Kostumekassen.dk videregiver ikke informationer ang. vores kunder til tredjemand for direct marketing og lignende formål.

Hvilke informationer indsamler vi?
Kostumekassen.dk opsamler informationer om dig som kunde på forskellige sider. Hovedsageligt sker dette dog på vores bestillingsside, hvor telefonnummer, navn, adresse, e-mail er krævet, for at vi vil modtage en ordre. Det skal kraftigt pointeres, at vi IKKE opbevarer evt. afgivne Dankortnumre, men alene en kvittering fra PBS, som gør, at vi kan trække et beløb, der er mindre end eller lig med det beløb, du har accepteret. Siden benytter som alle forretninger, der er programmeret i ASP, cookies. Cookien benyttes udelukkende til at holde indkøbskurvene adskilt på serveren.

Hvorfor skal jeg afgive oplysninger?
Årsagen til at vi samler information er, at dette er en nødvendighed for, at vores lager kan sende dig varer. Vi bruger din E-mail og dit telefonnummer, så vi evt. kan kontakte dig og evt. sende information ang. ordrestatus.

Kan man begrænse den mængde information, der skal afgives?
Det er desværre ikke muligt at begrænse mængden af de informationer, der afgives til os, da vi mener, det er et absolut minimum, der kræves.

Hvor længe opbevares opsamlede oplysninger?
De informationer, som opsamles på vores hjemmeside, gemmes i mindst 5 år, af hensyn til at kunne yde garanti og opfylde regnskabslovens krav.

Hvor kan jeg se de personlige oplysninger der opbevares?
De personlige oplysninger vi opbevarer kan ses via vores kundecenter eller Track & trace. Og skulle du være uenig med vores registrering kan du naturligvis gøre indsigelse jf. loven.

Hvorledes opbevares de personlige oplysninger ?
Oplysninger som telefonnummer, navn, adresse og e-mail opbevares bagved en firewall i ukrypteret form.

Hvorledes kommunikeres personlige oplysninger imellem dig og Kostumekassen?
Kommunikationen imellem vores server og din browser foregår generelt ukrypteret. Men såfremt at du skal indtaste betalingskort data, som: kortkortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode, udføres dette via en krypteret forbindelse - se hængelåsen i din browser.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@kostumekassen.dk.
 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 25. maj 2017